A pénz- és emberhiány miatt 2018-ban jóval több BKV-járat maradt ki a forgalomból, vagy szenvedett balesetet az előző évhez képest – írja a hvg.hu a közlekedési vállalat 2018-as üzleti jelentésére hivatkozva.
Eszerint a munkaerőhiány és a járművek elöregedése, meghibásodása egyre több gondot okoz a fővárosban. A villamosok átlagéletkora még az új típusokkal együtt is majdnem 35 év, amiből
míg a kisföldalatti MILLFAV-vonatai is közel 45 évet tudhatnak maguk mögött. Igaz, utóbbiak cseréjére a lap szerint jövőre készül el az első prototípus.
Azt írják, különösen a buszos ágazatban voltak komoly problémák,
Baleseti adatokban mindhárom ágazat (villamos, troli, busz) rosszabbul teljesített, mint 2017-ben, a pocsék baleseti statisztikákat a BKV szerint elsősorban az magyarázza, hogy „fennmaradtak a negatív tendenciák a járművezetők foglalkoztatási sajátosságaiban”, ami fordításban azt jelenti, hogy magas a létszámhiány, sok a túlóra vagy akár a kezdők száma.
A jelentés szerint a cég alulfinanszírozottsága miatt a „műszakilag indokolt javítások, járműcserék, felújítások nem mindegyike teljesíthető teljes műszaki tartalommal”.