Bojkott indult a kárpátaljai magyarokért

Tibi csoki, Duna kavics, Francia drazsé - csak néhány azon édességek közül, amelyek az ukrán elnök érdekeltségéhez tartoznak. 

A Feltámadunk Facebook oldal hirdette meg azt a bojkottot, amelyhez csatlakozott a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom és a Betyársereg is. A bojkott oka, hogy 2012 óta minden Roshen és Bonbonetti termék Petro Porosenko ukrán elnök tulajdonában van, így számos édesség megvásárlásával az ember anyagilag támogatja "azt a személyt, aki felelős több kárpátaljai magyar haláláért, illetve a jelen pillanatban is zajló sorozásokért" - tájékoztatta szerkesztőségünket a HVIM.
 
A Petro Porosenko ukrán elnökhöz köthető édességek a felhívás szerint:
  • Tibi csoki
  • Duna kavics
  • Francia drazsé
  • Bonbonetti termékek
  • Americana csokoládé
  • Happy Gum rágógumi
  • Cherry Queen konyakmeggyek
A HVIM vezetősége állt az élére annak az akciósorozatnak, amelynek célja, hogy a magyar vásárlók a lehető legközvetlenebb módon értesüljenek a bojkottról. A mozgalom minden jóérzésű hazafit arra kér, hogy aktívan vegye ki a részét az akcióból, "annak érdekében, hogy 10-20 év múlva is beszélhessünk még kárpátaljai magyarságról". 
 
Mint írják, az oldalt látható kép szabadon kinyomtatható és terjeszthető, ugyanakkor arra is kérik azokat, akik csatlakoznak a bojkotthoz, hogy az akciókról készült fényképeket küldjék el a budapest@hvim.hu e-mail címre.
 
A HVIM-nek nem ez az első bojkottja, a korábbiakról Incze Béla, a mozgalom alelnöke beszélt egy vele készült interjúnkban:
"A legelső bojkottot a Túró Rudi ellen hirdette meg a szervezet. Abban az esetben az volt a probléma, hogy a népszerű édesség marketingszakemberei úgy gondolták, hogy Magyarországon helye van olyan óriásplakátoknak, melyeken nem Kassaként van feltüntetve felvidéki városunk, hanem Košiceként. A plakátok rövid idő alatt lecserélésre kerültek. Második alkalommal a Dorko ruhamárka és a Players Room bolthálózat ellen hirdettünk bojkottot, mert előbbi olyan pólókkal állt elő, amin a Szent Korona, illetve a kereszténység és a magyar történelem kultikus alakjai gyalázatos módon voltak ábrázolva. Ez volt a legsikeresebb bojkottunk, mivel kevesebb, mint 24 óra leforgása alatt elnézést kértek, és visszavonták a sértő termékeket. Jelen pillanatban három bojkott fut párhuzamosan. Az egyiket felvidéki bajtársaink hirdették meg a felvidéki CBA ellen, amiért az önmagát "magyar üzletláncként" meghatározó cég felvidéki franchise partnere a Felvidéken nem helyez ki magyar feliratokat. Székely testvéreink pedig a Heineken termékei ellen hirdetettek harcot, mivel a cég romániai szóvivője egy közleményben kétségbe vonta Székelyföld létét. Ez a két bojkott jelen pillanatban is aktív, és számos pozitív eredményt könyvelhetünk az akciók hozadékaként."
A kárpátaljai magyarok helyzetéről nemrég egy részletes riportban számoltunk be, ami sok segítséget nyújt az ottani körülmények megértéséhez.