Brenner Koloman: Így lehetne rendbe tenni a budapesti közlekedést

Brenner Koloman: Így lehetne rendbe tenni a budapesti közlekedést

A Jobbik-Konzervatívok főpolgármester-jelöltje készen áll, hogy ringbe szálljon Karácsony Gergely és a még meg nem nevezett fideszes jelölt ellen az önkormányzati választáson. Brenner nem csak azzal van tisztában, mi egy főpolgármester feladata, de azt is pontosan tudja, hogyan lehet a fővárosi közlekedést végre rendbe tenni.

Méltányos autóhasználat, biztonságos kerékpárutak, egyensúly a gyalogos, a közösségi és a kerékpáros közlekedés között

– röviden okos és működő kompromisszumok kellenek a fővárosnak. Brenner Koloman szerint egy főpolgármesternek az a dolga, hogy azokkal a kérdésekkel foglalkozzon, amelyek a budapestiek mindennapjait érintik. Ezek közül a közlekedés kiemelten fontos. A Jobbik-Konzervatívok főpolgármester-jelöltje úgy véli, az embereknek joguk van a közlekedéshez, ez senkinek sem lehet a kiváltsága, ezért olyan megoldást kell találni, amely egyik oldalt sem szorítja háttérbe.

Hogyan lehetne rendbe tenni a budapesti közlekedést?

Brenner Koloman szerint a kerékpárosok és autósok közötti konfliktusban nem az egyéni politikai ideológiát, hanem a józan észt kell követni. Az nem járja, hogy a főpolgármester ízlése határozza meg, hogy éppen milyen közlekedési formát lehetetlenítenek el.

Legyen vége az autósok üldözésének!

A fővárosi közlekedésben feszültséget okoz a biciklisáv-kialakítás. Akár a nagykörúti, akár a Váci vagy az Üllői úti biciklisávot nézzük, ezek az autósok szerint nem kihasználtak. A Jobbik főpolgármester-jelölte is hasonló véleményen van. A bosszantó, néha óvodás gyermekrajzokra emlékeztető sávkialakításokat mindenképp felül kellene vizsgálni. Mint mondja:

„Nem az autós a felelős mindenért, nem a kerékpáros a felelős mindenért, és nem a tömegközlekedő vagy a gyalogosan közlekedő a felelős mindenért, hanem jó szakmai kompromisszumokat kell kötni, amelyek valóban a közlekedés előremozdítása érdekében jönnek létre.”

Több P+R parkoló

A mindennapokban a megnövekedett autóhasználat is gondot okoz. Az agglomerációban élők jelentős része autóval közlekedik, viszont nincs elég P+R parkoló. Ez azt jelenti, hogy sok esetben nincs igazi alternatíva arra, hogy az ingázók Budapest határában letegyék az autót és tömegközlekedéssel utazzanak tovább.

Autómentes legyen-e Lánchíd? Döntsenek a budapesti polgárok!

Brenner Koloman a „Budapesti Lakógyűlés” elnevezésű online felmérést nem tartja hitelesnek, éppen ezért javasolta a Jobbik, hogy a fővárosiak egy helyi népszavazás útján nyilvánítsák ki az akaratukat az ügyben. A budapesti polgároknak június 9-én, az önkormányzati választások napján kellene dönteniük arról, hogy legyen-e autós közlekedés a Lánchídon.

Mi legyen az elektromos rollerekkel?

Brenner Koloman programjában az is szerepel, hogy az elektromos rollerek jogi és közlekedési státuszát szükséges minél hamarabb tisztázni. Ha az üggyel nem hajlandó a Belügyminisztérium foglalkozni, akkor a fővárosból menniük kell az elektromos rollereknek, mert ez közvetlenül veszélyezteti a budapestiek életét.

(Címlapkép: Brenner Koloman - Béli Balázs/Alfahír)