Frissítés 01:26 - az M1 helyszíni információi szerint a roncs a Margit híd egyik pillérétől három méterre lehet a Duna mélyén, a potenciális áldozatokat és túlélőket már a folyó délebbi szakaszain keresik. A Dunán teljes hajózási tilalmat léptettek érvénybe.
Megerősített információ, hogy két hajó ütközött össze Budapesten, eddig hét halálos áldozatról tudni. Nem hivatalos forrásból érkező jelentés, hogy
Solymos András hajómérnök az M1-nek nyilatkozva nem zárta ki, hogy a hajótestbe is szorulhattak emberek – de ez csak feltételezés – miután szakadó esőben vélhetően a hajó belső részében lehettek és gyors süllyedés esetén rendkívül nehéz kijutni a hajótestből. A roncsokat egyelőre nem találják.
A baleset okairól nincs információ, elképzelhető, hogy navigációs probléma történt.
Rutin
Tóth Mihály, a hajót üzemeltető Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője arról beszélt, hogy rutinszerű városnézés közben történt a baleset.
Zacher: kiszámíthatatlan, hogy milyen sérüléseket szenvedtek az utasok
Zacher Gábor szerint az ütközésből eredő sérüléseken kívül sokkhatást is szenvedhettek a hajó fedélzetén tartózkodók, valamint a 10-15 fokos Dunában a lehűlés is komoly fenyegetés.
Nehéz a mentés
Siklós Gabriella, az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője azt mondta az M1-nek: a Duna áradásban van, folyamatosan nő a vízszint és rendkívül gyors a sodrás, rosszak a látási viszonyok a sötétség és a szakadó eső miatt.
A sodródó roncs is veszélyes lehet
Szatmári Zsolt katasztrófavédelmi szakbúvároktató a köztévén arról beszélt, hogy az esetlegesen sodródó hajóroncsot mielőbb ki kell emelni, mert kikötőknél vagy hídpilléreknél ütközés történhet, ami további veszélyeket rejt magában.
Ezen a videón elvileg észrevehető a budapesti hajóbaleset | Alfahír
Őszintén szólva mi nem tudtuk kiszúrni a webkamera felvételein a balesetet, de 21 óra után néhány perccel kell figyelni a Margit híd környékét, majd később ellepik a szirénázó hatósági járművek a pesti rakpartot.