Háromszáz Mobi-pontot alakítottak ki a főváros több belső kerületében, véget érhet a rollerkáosz

Háromszáz Mobi-pontot alakítottak ki a főváros több belső kerületében, véget érhet a rollerkáosz

Háromszáz mikromobilitási pontot, új nevén Mobi-pontot alakítottak ki Budapest több belső kerületében a kölcsönzött kerékpárok, elektromos rollerek elhelyezésére. Az érintett kerületek bírságot szabhatnak majd ki a nem kijelölt helyeken parkoló mikromobilitási eszközök után - közölték a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfői sajtótájékoztatóján, amiről az MTI számolt be. A BKK közleménye szerint első lépésként az V., a VI., a VII., a VIII., és a IX. kerületben jelöltek ki Mobi-pontokat.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke elmondta: a fővárosi önkormányzat a kerületekkel együttműködve azért hozott létre Mobi-pontokat, hogy rendezett és kényelmes lehetőséget tudjanak biztosítani a kölcsönzött kerékpárok és elektromos rollerek tárolására. A főváros elkötelezett amellett, hogy a fenntartható, zöld közlekedést fejlesszék és alternatívát nyújtsanak mindenkinek az autós közlekedés helyett - hangsúlyozta.

Balogh Samu közölte, nagyon sok panasz érkezett arról, hogy szerteszéjjel hagyják a kölcsönözhető elektromos rollereket. Támogatják, hogy ezeket az eszközöket használják Budapesten, azonban teljesen jogos az az igény, hogy erre rendezett formát találjanak; ezt szolgálják a Mobi-pontok, amelyekből eddig háromszáz készült el - mondta. Hozzátette: a következő időszakban még legalább ennyi Mobi-pontot alakítanak ki, a cél az, hogy ezek az egész városban megoldást nyújtsanak.

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója elmondta, a Mobi-pontok elkészültek, a szabályozás júniusban lép életbe, majd a kerületek kötnek szerződést a szolgáltatókkal, amelyeknek az applikációiban megjelennek majd a létrehozott Mobi-pontok. Emlékeztetett, a mikromobilitási pontok elnevezésére pályázatot hirdettek, ennek eredményeképpen született meg a pontok új neve. Kérdésre válaszolva közölte: a kerületek hatósági szerződés keretében szankcionálni fogják a nem a kijelölt helyen letett eszközök után a szolgáltatókat, azok pedig nyilván továbbhárítják majd a felhasználókra.

Soproni Tamás, Terézváros polgármestere azt mondta: a főváros a kérdésben egy kompromisszumos megoldás felé ment el a tiltás helyett, és ebből a kerületeknek még bevétele is lesz. A VI. kerületben 81 Mobi-pontot alakítottak ki, és reményeik szerint ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy több parkolóhelye is lesz a helyieknek.

Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere közölte: azt szeretnék, hogy a VII. kerületben a Dózsa György úttól a Madách Imre térig, az Andrássy úttól a Rákóczi útig szabadon lehessen használni a mikromobilitási eszközöket. Ezek a pontok hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb átmenőforgalom legyen - tette hozzá.

Rádai Dániel józsefvárosi alpolgármester közölte, több mint száz Mobi-pontot alakítottak ki a VIII. kerületben, és nagy eredménynek nevezte, hogy egy egységes rendszer jött létre

Az új szabályozás első lépésként szerdától csak a Nagykörúton belüli részeken, illetve a VIII. kerület Orczy úton belüli részén lesz kötelező - június 30-ig tartó türelmi időszakkal - a megosztott közlekedési eszközöket és járműveket a kijelölt pontokon elhelyezni.