Buszfronton feszül egymásnak Tarlós és a kormány

  • jelentős lobbierők mozdultak meg annak érdekében, hogy magyar buszokat vegyen a főváros a metrópótlás érdekében, a kormány nyomást gyakorol a fővárosra
  • Utóbbi inkább az olcsóbb és már összeszerelt lengyel buszokat venné meg
  • a kormány átírja a szerződést, megvonják az engedélyt, hogy a főváros hitelt vehessen fel a buszokra, erre Budapest:
  • inkább úgy döntött, kevesebb (110) buszt vásárol saját forrásból, a többit a régi kohószökevények felújításával pótolja
  • a kiszervezést pedig csak akkor fogadjA el Tarlós, ha a kormány kicsengeti a keletkező többletköltséget
  • a csütörtöki közgyűlésen minden kiderül

Eközben a kormányzatnál sem tétlenkedtek (sőt, a magyar Mabi-Busz még külön sajtóeseményt és gyárlátogatást is szervezett a sajtó igen tisztelt munkatársainak, ahol megtekinthették a készülő Modulo M 108d buszok összeszerelését is), ugyanis Nemzeti autóbusz-gyártási stratégia kidolgozásáról és végrehajtásáról határozott a kormány a magyarországi buszgyártás versenyképessége érdekében - közölte a kormányszóvivő szerdán.
[fb_pages_codes:budapest]
Kovács Zoltán azt mondta: a kabinet a következő három évben olyan buszgyártási stratégiát dolgoz ki és hajt végre, amely biztosítja, hogy a magyar buszgyártás minőségi és mennyiségi szempontból egyaránt helyt állhasson a rendkívül éles nemzetközi versenyben.

A szóvivő hozzátette: a Budapesttel folyó tárgyalásokon is azt kérték, hogy a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú kormányzati szándékot.

Mint ismert, hosszú éveken keresztül nem történt gyakorlatilag semmi a magyar buszok és gyártókapacitás megvédése érdekében, s miközben a magyar cégek megrendelés hiányában haldokoltak, a főváros (BKK) és a Volán társaságok nyakló nélkül vásárolták a külföldi, döntően német buszokat.

Remélhetőleg tényleg változnak az idők és nemcsak porhintésről van szó.