Megtévesztette ügyfeleit a DIGI, 190 milliós bírságot kapott

Megtévesztette ügyfeleit a DIGI, 190 milliós bírságot kapott

Az ügyfelek megtévesztése miatt 190 millió forintos bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató (DIGI) Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal - tájékoztatta a GVH csütörtökön az MTI-t.

A közlemény szerint a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internet-szolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit.

A vizsgálat megállapította:

a cég nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az ígért sebesség eléréséhez a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek,

például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a cég által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a cég új vezetése - a tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltott a társaság - elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati programjának fejlesztését vállalta a további jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek - írták a közleményben.

A DIGI Kft. és három leányvállalata idén januárban a 4iG Nyrt. 100 százalékos tulajdonába került; a tranzakció értéke 625 millió euró volt, amely az elmúlt évek egyik legnagyobb magyarországi vállalatfelvásárlása.

Kettéválik a NER-kedvenc 4iG cégvezetése

A 4iG Nyrt.-nél szétválik a stratégiai és az operatív irányítás és ezzel az elnöki, valamint a vezérigazgatói pozíció: Jászai Gellért a csoport többségi részvényese, az igazgatóság elnökeként irányítja tovább a vállalatcsoport stratégiáját - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.

A 4iG pedig épp a minap közölte, hogy a továbbiakban szétválik a vállalatcsoport vezetése.