Az Országgyűlés kulturális bizottságának elnöke felhívta a figyelmet arra, hogy 2012 óta a statisztikai adatok szerint a személyi kölcsönöknél augusztus és szeptember a legaktívabb hónap, és az emberek a felméréseken el is mondják, hogy az iskolakezdés miatt kell ehhez az eszközhöz folyamodniuk.
Felháborítónak nevezte, hogy a tankötelezettség teljesítése ró a családokra olyan terhet, hogy hitelfelvételre kényszerülnek.
Közölte: a Jobbik ismételten javasolja a gyermekneveléshez szükséges cikkek áfájának 5 százalékra csökkentését, beleértve a tanszereket, iskolaszereket is. Emellett - folytatta - a Jobbik a nyugdíjakhoz hasonlóan inflációkövetővé tenné a családtámogatásokat is, mert ezek a juttatások jelenleg évről évre veszítenek reálértékükből.
Úgy vélte: nemcsak a családok, hanem a pedagógusok is csalódottak lehetnek a mostani tanévkezdéskor, hiszen szeptember 1-je a pedagógus életpályamodell újabb hazugságának napja is lesz. Felidézte: a kormány korábban azt ígérte, hogy minden pedagógus részesülni fog a 2017. szeptemberi alapbéremelésből, azonban most kiderült, hogy differenciált béremelés lesz, ráadásul az egyik pedagógus úgy juthat többletforráshoz, ha egy másik nem kapja meg azt.
Hozzátette: szakmai szervezetek, szakszervezetek és a Nemzeti Pedagógus Kar is tiltakozik, mert elfogadhatatlannak tartják a differenciált béremelés ezen módszerét.
A Jobbik szerint biztosítani kell a forrást ahhoz, hogy mindenki megkaphassa a béremelést, a pedagógusbéreket a minimálbérhez kellene kötni, valamint a diplomás átlagbér szintjére kellene emelni a pedagógusok bérét, az életpályamodellt pedig nem a szakma tiltakozása ellenére, hanem velük egyeztetve kellene megalkotni.
Dúró Dóra hivatkozott az OECD nemrég megjelent jelentésére, amely szerint az elmúlt években
a felsőoktatásból 18 százalékos forráskivonás ment végbe, 2010-től az államilag finanszírozott férőhelyek 68 ezerről 55 ezerre csökkentek, valamint 10 éve nem volt ösztöndíjemelés.
Közölte: a Jobbik kormányra kerülése esetén megemeli az ösztöndíjakat, mert szükség van arra, hogy a szegényebb sorban élő fiatalok számára is elérhető legyen a felsőoktatás.