A hivatal az eljárásban azt vizsgálja, hogy a vállalkozás valóban értékesítette-e a reklámozott ékszereket az eredetiként feltüntetett áron - akár korábban, akár a műsort követően - vagy a kedvezményesnek hirdetett árakkal csak a vásárlókat kívánta vásárlásra ösztönözni, illetve, hogy a bemutatott termékek rendelkeznek-e a megjelölt tulajdonságokkal, mint például "a pápa áldásával".
A GVH azt is felméri, hogy a nézők számára élő adás benyomását keltő televíziós műsorban a telefonálóknak valódi hatásuk van-e az adás menetére, vagy előzetesen rögzített, meghatározott forgatókönyv szerint zajló felvételt látnak.
Óriási átverések mehetnek a tévében, és nem védik meg tőlük a nézőket
Még a legnagyobb televíziós csatornákról sem sikerül kitiltani az átverős műsorokat, a panaszok lepattannak a hatóságokról, ha pedig mégis történik valami, az nagyon lassú, és kicsit sem elrettentő hatású. Ebben a formában nem beszélhetünk igazi fogyasztóvédelemről, hiszen az áldozatok száma óráról órára, bármilyen korlátozás nélkül növekszik. Most talán mégis történik valami.
A hivatal ezen felül azt is vizsgálja, hogy a műsorban azzal az állítással, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményesnek minősített áron, a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra késztetik-e, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól.
Kiemelték, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására három hónap áll rendelkezésre, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - olvasható a GVH közleményében.
Döbbenetes, hogy ilyen műsorok még lemehetnek a televízióban: