A Fidesz 2019 márciusától napjainkig 96 millió forintért hirdetett a Facebookon – derült ki az RTL Klub híradójából. A Facebook az idei EP-választás előtt szigorított a politikai hirdetéseket érintő szabályozásain, ennek pedig az is része volt, hogy a reklámok finanszírozóját, valamint az elköltött keret mértékét is láthatóvá tették.
Ez alapján az RTL utána járt, hogy a Fidesz többet költött hirdetéseire, mint az összes többi párt együtt. 98 millió és 300 ezer forintos költségük után a második helyezett a Momentum volt, 28 millió forinttal.
A fővárosban fordított volt a helyzet: a győzelmet arató Karácsony Gergelyt mintegy 30 millió forintért hirdették, ellenben Tarlós Istvánnál fizetett kampány nem volt.
Persze a pénz nem jelent önmagában sikert: Szegeden a Fidesz által támogatott, függetlenként induló Nemesi Pál hiába költött közel 9 millió forintot, úgy is kikapott, hogy eközben Botka László költségvetése az egymillió forintot sem érte el.
Természetesen ezek az adatok nem fedik teljes egészében a kampányokat, hiszen egy-egy párt vagy jelölt támogatását más szervezetek, összetett formában is végezhetik.