A Facebook csütörtökön közölte, hogy nem fogad új politikai hirdetéseket az amerikai elnökválasztást megelőző héten. A világ legnagyobb közösségi oldala egyúttal bejelentette, hogy
- megjelöli azokat a bejegyzéseket, amelyek a végeredmény hivatalos közzétételét megelőzően győztesnek állítja be egyik vagy másik felet, valamint
- kiszélesíti a szavazástól való eltántorítást célzó tartalmak kategóriáját, és válogatás nélkül törli az ilyen bejegyzéseket.
Zuckerberg a hirdetésstop okairól is írt bejegyzésében
Mark Zuckerberg, a vállalat igazgatója a változásokról szóló Facebook-bejegyzésében azt írta: aggasztják a koronavírus-járvány miatt a választók előtt álló egyedi kihívások, amelyek sokakat levélszavazásra ösztönöznek.
A közösségi oldal megálmodója hozzátette, “az is nyugtalanít, hogy nemzetünk megosztottsága, illetve az esetlegesen napokig vagy hetekig tartó szavazatszámlálási folyamat miatt megnőhet a zavargások kockázata az országban.”
A már a rendszerben lévő hirdetések továbbra is futhatnak, újabbak azonban nem lesznek
Bejegyzésében leszögezte, hogy továbbra is a még több közbeszédet tartja a rossz közbeszéd ellenszerének, ugyanakkor kénytelen figyelembe venni azt, hogy a választást megelőző napokban esetleg nem lesz elég idő megcáfolni az újabb és újabb állításokat, ezért döntött a hirdetésstop mellett.
A már a rendszerben lévő hirdetések továbbra is futhatnak, de azok tartalmát és dizájnját nem lehet megváltoztatni a választás előtti héten.
A Facebookot az elmúlt időszakban sok bírálat érte saját soraiból is, például azért, mert a közösségi oldalon jelöletlenül és változatlan formában megjelenhetett Donald Trump jelenlegi elnök több kifogásolt bejegyzése, köztük egy, a levélszavazásról félrevezető állításokat tartalmazó üzenet.
(MTI)