A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére kiírt, hirdetmény nélküli, tárgyalásos közbeszerzést közös ajánlattevőként a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., valamint az ECOROAD Kft. nyerte nettó 527 millió forintos ajánlatával - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A pályázatra beérkezett három ajánlat közül az ár szempontjából legelőnyösebbet választotta a kiíró MÁV Magyar Államvasutak Zrt. A szerződés eredetileg becsült összértéke nettó 550 millió forint volt. Ajánlatot tett a nyertesen kívül az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., valamint az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft.
Mint ismert, a Főmtervnek nem ez az első zsíros biznisze: a cég egy, azaz egymilliárd forintért tervezte meg a Budapestet elkerülő - amúgy meg nem épülő - V0-s vasúti körgyűrűt (a Budapest-Belgrád vasút felújítása szintén e projekt része). A VEKE szerint a cég a tervezési pénz eltapsolása után egy pénzügyileg nem megvalósítható tervet tett le az asztalra. Az egyesület szerint a V0-t pont a meglévő vasútvonalak felhasználásával és szakaszosan szabadott volna megtervezni, de a Főmterv csakis egy kétvágányos 160 km/h-s sebességre alkalmas vadonatúj vonalban volt hajlandó gondolkodni, jó drága nyomvonalon, ahol sok a kisajátítás - szerintünk talán pont ez lehetett a cél.
Az egyesület szerint a Főmterv akkor csakis egyben volt hajlandó a projektet kezelni, szakaszolásról szó sem lehetett, ugyanakkor a megtérülést nem országhatártól országhatárig számolták, így kihagyták sok járulékos beruházás beárazását: értelmetlen is az egész mind hálózatilag, mind energetikailag, de közben minden javaslatot lesöpörtek, vagy arcátlan módon túláraztak (pl. Székesfehérvárt elkerülő).