Egyelőre nem tudni, mi okozta a szállító repülőgép szombati balesetét, amely próbarepülést végzett a spanyol légtérben. Ez volt az Airbus A400M típusú gép első halálos kimenetelű katasztrófája. E szállítógéptípus összeszerelő üzemének a Sevilla melletti San Pablo repülőtér ad otthont, amelyet a balesetet követően azonnal szakértők egy csoportja keresett fel, hogy kivizsgálják a történteket.
Az Airbus egyik szóvivője szombaton az EFE spanyol hírügynökségnek elmondta: az A400M típust jelenleg Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban és Törökországban használják. Nyolc ország rendelt e gépekből, az említett négyen kívül Belgium, Luxemburg, Malajzia és Spanyolország is.
Mindenesetre a német hadsereg már szombaton bejelentette, újabb utasításig felfüggesztik egyetlen Airbus A400M típusú repülőgépük próbarepüléseit. A katonaság szóvivője azt mondta, jelenleg azt várják, hogy befejeződjön a repülőgépgyártó cégnek a szombati baleset okait feltáró vizsgálata.
A brit védelmi minisztérium illetékese ugyancsak bejelentette, "elővigyázatossági okokból" ideiglenesen kivonják a forgalomból az ilyen típusú katonai szállítógépeket. Az Anadolu török hírügynökség vasárnap arról adott hírt, hogy Törökország - ahova a szombaton lezuhant gépet készültek elszállítani - "biztonsági okokból" ugyancsak leállította két Airbus A400M típusú repülőgépének próbarepüléseit.
Ehhez képest a francia védelmi minisztérium illetékese a Reuters hírügynökségnek azt mondta, nincs okuk felszállási tilalmat adni e katonai repülőgépeknek "a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján". Az Airbus A400M négy légcsavaros, közepes katonai szállító repülőgép, melyet az Airbus cég fejleszt az említett országok megrendelésére, főleg a Transall C–160 és a C–130 Hercules repülőgépek leváltására. Franciaország 50, Németország 53, Spanyolország 27, az Egyesült Királyság pedig 22 ilyen típusú repülőgépet rendelt az Airbus cégtől.