Még az idén megkezdődhet az észak-balatoni vasútfejlesztés a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz villamosításával, az uniós támogatású beruházásban azonban gondot jelenthet annak elfogadtatása, hogy Balatonfüred Székesfehérvár elővárosának számít-e – idézte az MTI Magyar Hírlapot. Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője a lapnak úgy fogalmazott, ha a Balatont mint régiót belevették volna a projektbe, egyszerűbb lenne az elfogadtatás.
Három éve, amikor még csak tervezték a déli parti vasútkorszerűsítés második ütemét, a Balaton Fejlesztési Tanács egyik siófoki ülésén Szalóki Flórián, a nemzeti fejlesztési tárca közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt mondta az amúgy 72 milliárd forintos, 79 százalékban uniós forrásból biztosított beruházás egy mellékvágányáról: „Nyolcmilliárdot tervez a program a Fonyód–Kaposvár vasúti pálya felújítására, itt azt kell majd eldönteni, Fonyód Kaposvár elővárosa-e, vagy fordítva..."
Arról nem szóltak később a hírek, hogy végül melyik somogyi város lett az előváros (távolságuk egyébként közúton 52 kilométer), de láthatjuk: nincs új a nap alatt. A déli parti vasútfelújítással azóta majdnem teljes egészében végzett a Déli-part 2016 Konzorcium, amelynek három tagja van: Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége, az R-Kord Építőipari Kft., valamint a V-Híd Zrt és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.
Máris megindult a tippverseny, a déli projekt befejezése után vajon ki villamosíthatja majd a Balaton északi partját...?
Így megy ez: Fonyód is Kaposvár elővárosa lett. Vagy fordítva.
Nagy divat lett a elővárossá minősítés - avagy mindent az uniós pénzért.