A közbeszerzési hirdetmény megjelentetésével megindul az új Duna-híd villamosvonalának tervezése - tájékoztatta a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. az MTI-t.
A beruházással közvetlen villamos-összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között a Rákóczi hídtól délre, a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában tervezett új Duna-hídon át, ami naponta több mint 50 ezer gépkocsival fogja tehermentesíti a Budapest belvárosát.
Az új híd és a hídon átvezető leendő villamosvonal hozzájárul az új egyensúly megteremtéséhez Budapest közlekedésében - hangsúlyozta a közlemény szerint Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
Budapesten új egyensúlyra van szükség a közlekedésben résztvevők között, amelynek az a célja, hogy kevesebb legyen a dugó, könnyebben, egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, kevesebb legyen az átszállás, kényelmesebben legyen elérni az úticélt. Ha ezek teljesülnek, akkor - a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően - klímabarát közlekedési rendszere lenne Budapestnek. Ehhez többek között tehermentesíteni kell a belvárost - idézték az államtitkárt.
"Az autósok és a kerékpárosok mesterséges szembeállítása helyett" az a fontos, hogy új elkerülő utak révén eleve kevesebb autó közlekedjen a belvárosban, ezért írták ki a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére vonatkozó nemzetközi tendert, ezért létesül az új dél-pesti híd is
- fogalmazott Fürjes Balázs.
Az érintett dél-budai és dél-pesti térségek Budapest dinamikusan fejlődő területei, megújulásuknak az új Duna-híd és rajta a villamosvonal fontos, nélkülözhetetlen láncszeme lesz - idézték Vitézy Dávidot, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatóját. A közlemény szerint a vezérigazgató hangsúlyozta: a leendő villamosvonal akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.
A vonalhálózatról és menetrendekről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dönthet majd - írták -, de az előzetes, a BKK-val egyetértésben végzett vizsgálatok szerint a hídon a Határ úti metróállomás felől a Határ úton és a Gubacsi úton az új nyomvonalra érkező vonal közlekedhet. Ez Budán, a Fehérvári úton észak felé becsatlakozik a budai villamoshálózatba és így bekapcsolja a főbb budai csomópontokat (Móricz Zsigmond körtér, Széll Kálmán tér, Hűvösvölgy).
Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után kialakult vita után pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa - a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve - 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg - idézték fel a közleményben.