A közleményben Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor kft. ügyvezető igazgatója kifejti, a Q3 gyártásának áthelyezése Győrbe igazolja az Audi Hungaria kompetenciáit és teljesítőképességét, valamint Magyarország mint gyártó telephely versenyképességét.
Az MTI megkeresésére Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. szóvivője közölte:
a Q3 modell győri gyártásának pontos kezdetéről egyelőre nem adnak információt. Az Audi közleménye szerint az első, tisztán elektromos meghajtású SUV modell sorozatgyártása a világpiacra a brüsszeli telephelyen 2018-ban kezdődik meg.
Emellett a gyár tevékenysége saját akkumulátor-gyártással is bővül, ezzel a Volkswagen-konszern központi gyára lesz az elektromobilitás területén. Az eddig Belgiumban készülő Audi A1 modell gyártását a vállalat a spanyol Martorellbe helyezi át, míg a jelenleg Spanyolországban gyártott Q3 a győri gyártósorokról fog legördülni.
A tájékoztatásban Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke kifejtette, hogy az új elosztás növeli a gyártási hatékonyságot, tovább erősíti a telephelyeket, amivel újabb szinergiákat teremtenek a Volkswagen-konszernen belül, és fontos kulcskompetenciákat egyesítenek. A modellek áthelyezéséről szóló döntések biztosítják a munkahelyeket és ösztönzik a gyártási hálózat nemzetközi jellegét - fűzte hozzá. A Brüsszelben gyártandó SUV az Audi Q5 és Q7 közé illeszkedik a termékpalettán. A nagy hatótávolságú akkumulátorral és három elektromotorral felszerelt elektromos modell a "sportosság, menetdinamika és hatékonyság magas fokát kínálja". A több mint ötszáz kilométeres hatótávolság és a gyors feltöltés lehetősége biztosítják a mindennapi használhatóságot - hangsúlyozták.
A győri gyárban jelenleg négy modellt állítanak elő: az A3 Limousine-t, az A3 Cabriolet-t, valamint a TT Coupét és a TT Roadstert. Az Audi Hungaria Motor Kft. az Audi-konszern tagja, az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója. 2015-ben a vállalatnál 2 millió 22 ezer 520 motor és 160 206 jármű készült.