A Népszava értesülései szerint több tenderre is készülhet a főváros a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakasz felújítása miatt.
A lap szerint erre azért lehet szükség, mert nem közeledtek az álláspontok a BKV és a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. között, ugyanis utóbbi csak 18 milliárdos felárral végezné el a munkákat. A cég által felsorolt extra tételeket külsős szakértőkkel is átszámoltatták, akik egybehangzóan állítják, hogy a többletköltségből legfeljebb 8 milliárd forint támasztható alá.
Tüttő Kata városüzemeltetését felelős főpolgármester-helyettes nem is érti, hogy miképpen gondolhatja azt bárki is, hogy „érdemi alátámasztás nélkül, bemondásra, közpénzből, kifizet a főváros 18 milliárd forint többletkövetelést egy 47,8 milliárdos szerződésre”.
Az is elképzelhető, hogy nem is egy, hanem több tendert hirdetnek a különböző részfeladatokra, míg a projekt koordinációját a későbbiekben a BKV maga végzi. Döntés ezzel kapcsolatban viszont csak később várható.
A BKV a sajtó megkeresésére hozzátette, hogy a Swietelsky-vita nem veszélyezteti az M3-as metróvonal akadálymentesítését. Ez ugyanis a támogatási szerződésben is szerepel, és „a BKV a felelős forrásfelhasználás követelményét szem előtt tartva ennek megfelelően kíván eljárni”.
A főváros ugyan készül az új eljárás kiírására, de a BKV még bízik abban, hogy a Swietelsky enged a követelésből és sikerül megállapodni. Az új eljárás ugyanis legalább fél évet venne igénybe, s ha 2023 végéig nem sikerül befejezni a munkát, akkor a főváros több tízmilliárdot bukhat a 172,7 milliárdos uniós támogatásból.