A hozzá kapcsolódó hatvani sétánnyal, gyalogoshíddal és a kerékpáros kalandparkkal együtt 1,139 milliárd forintos európai uniós támogatásból készült, teljesen értelmetlen projekt egyik főeleme már 2016-ban garanciális javításon esett át:
ekkor a 7,3 kilométeres nyomvonalból hét kilométert kellett teljesen újraaszfaltozni, illetve kijavítani.
A Magyar Nemzet helyszíni beszámolója szerint azonban továbbra sem sikerült minőségi munkát végezni, ugyanis a méretes gaztenger között futó útszakaszt ismét lövészároknak is használható repedések tarkítják.
A kerékpárút szakasz legérdekesebb tulajdonsága viszont nem szégyenteljes állapota, hanem az, hogy Boldogra nem lehet elkerekezni rajta, hiszen sehová sem vezet, a szántóföldek között véget ér, és nem csatlakozik a környék kerékpárút-hálózatához sem.
A település független polgármestere, Laczkó Roland a Magyar Nemzetnek elmondta: Boldognak 99 millió forintos uniós pályázatra volt szüksége ahhoz, hogy megépülhessen a falut és a kerékpárutat összekötő, a Zagyva-hídig tartó bicikliút. A polgármester reméli, hogy a szeptemberben kezdődő építkezés végeztével valaki végre használni is fogja majd a kerékpárutat.
Laczkó szerint nem ők, hanem Hatvan önkormányzata felel a kerékpárút állapotáért és karbantartásáért.
A kerékpárút jelenlegi kihasználtságáról a hatvani önkormányzatnak sincsenek adatai, az elhagyatottan árválkodó, mindenféle biztonsági megoldástól mentes Kerékpáros Kalandpark viszont továbbra sem vonzza a környék bringásait, pláne, hogy 2015-ben egy profi kerekező a gerincét törte a pályán egy reklámfilm forgatása alatt.
A hatvani önkormányzat szerint az elmúlt két évben mindössze 39-en használták a létesítményt, bár 2016 szeptemberében az Átlátszónak még 37 látogatóról számoltak be.
Tehát egy év alatt mindössze két ember használta a pályát.
Kész szerencse, hogy az országban nincs legalább ezer dolog, amire inkább el kellett volna költeni azt az 1,139 milliárd forintnyi uniós pénzt...