A javaslat szerint "a közforgalmú vasúti járművek biztonságos üzemeltetésével közvetlenül összefüggő műszaki adatok."
30 évre titkosíthatóvá válnak.
Vagyis a HÉV, a metrók, a MÁV, a GYSEV és a kisvasutak helyzetéről lényegesen kevesebbet tudhatunk meg, mint eddig. Számos felújítási, vagy karbantartási munka költségeit el lehet majd titkolni - sőt azt is, hogy ezek a projektek egyáltalán mit is takarnak majd pontosan.
Az indoklás szép példája annak, hogyan lehet
a terrorizmus elleni küzdelembe becsomagolni a közérdekű adatok visszatartását.
A tervezet szerint ugyanis akkor nem adhatók ki a kérdéses adatok, ha arra "bűncselekmények és terrorcselekmények megelőzése" miatt van szükség. A MÁV és a BKK az információk kiadását akkor utasíthatja el, ha a Belügyminisztérium szakvéleménye ezt alátámasztja.
Valóban több alkalommal is előfordult már, hogy szélsőségesek vasúti célpontok, vagy nagyvárosi metróvonalak ellen követtek el merényleteket. Ám ezekhez
a részletes műszaki adatok ismeretére aligha volt szükségük.
A változás mögött azonban könnyen lehet, hogy egészen más megfontolások is állnak. Jövőre jelentős, uniós pénzekből finanszírozott vasúti fejlesztések várhatóak, ezekben pedig az elmúlt évek gyakorlatából kiindulva
komoly állami megrendelésekre számíthat a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord Kft is.
Elvileg 2017-ben kerül sor a 3-as metró felújítására is. Ekörül hónapok óta tartó háború folyik a kormány és a fővárosi önkormányzat között, amely a média számára is komoly botránymuníciót szolgáltatott. A javaslat akár azt is szolgálhatja, hogy
a sajtó erről is sokkal kevesebbet tudhasson meg.