A Magyar Ifjúság Kutatást a Társadalomkutató Kft. és a Kutatópont készítette az Új Nemzedék Központ megbízásából, még 2016-ban. 8000 magyarországi és 4000 határon túli 15-29 év közti magyar fiatalt kérdeztek.
A kulturális terek látogatottsága alacsony, a technikai eszközök viszont nagyon népszerűek. A fiatalok 87%-a rendelkezik internet-hozzáféréssel, 85% pedig okostelefonnal is. Folyamatosan online 24%-uk van, 43% naponta többször, 21% pedig naponta minimum egyszer csatlakozik a hálózatra.
A kulturális elfoglaltságok mellett háttérbe szorult a televízió is, az élen egyértelműen az internet áll. Napi használati szinten 88-66 százalékos arányban viszi a pálmát a világháló. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a felmérésben szereplők ötöde követi a televíziós adásokat, de televíziókészülék nélkül.
Ennek a korosztálynak a 79%-a használja valamelyik közösségi oldalt, itt a legnépszerűbb a Facebook (78%), második az Instagram (28%), harmadik pedig a Twitter (12%).