A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés - mint korábban - 110 új Solaris autóbusz megvásárlására tesz javaslatot. A további 40 buszt más vonalakról csoportosítanák át, az érintett vonalakon a csaknem húszéves járműállomány felújítása és forgalomba állítása mellett.
[fb_pages_codes:budapest]
A 3-as metróvonal rekonstrukciója a tervek szerint az idén novemberben kezdődne meg, és a járműpótláshoz 150 autóbusz forgalomba állítása szükséges.
Lobbiérdekek kereszttüzében
A főváros legalább három lobbiérdek mentén egyensúlyoz. Egyrészt a lengyelek dömpingáron kínált buszai - amivel sokak szerint leginkább piacot akarnak szerezni - igen vonzó ajánlat, másrészt a magyar gyártó, a Mabi tulajdonosa részéről szintén igen erős a "nyomulás" a saját, magyar gyártásúnak mondott buszainak érdekében (a kritikák szerint azonban a Mabi buszainak csak kisebb része magyar), ezenfelül a kormányzat egy részétől is érezhető a nyomás, még hozzá a kiszervezés érdekében (ez lenne a lehető legrosszabb megoldás, a kérdés az, kinek is lenne ez jó).
A testület - a több mint nyolcvan előterjesztés megtárgyalása mellett - megválaszthatja az Alstom-ügyet vizsgáló ideiglenes bizottság három tagját. A bizottságnak a javaslat szerint az év végéig kell jelentést tennie.