A Közgép Zrt. a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, és jogorvoslatot kért a következő ügyekben:
- Az 55. számú főút Mórahalom–megyehatár közötti szakaszának burkolatmegerősítéséről szóló eljárás
- A 12,7 kilométeres, csomópontokkal, alul- és felüljárókkal tűzdelt 47. számú főút Hódmezővásárhelyt elkerülő szakaszára kiírt tender,
- a 62. számú főút Szabadegyháza–ipartelep elkerülő,
- valamint a 21. számú főút egyik szakaszára kiírt tender.
A versenytársak szerint Simicska stratégiája egyértelmű:
annyi pályázaton indul el, amennyin csak tud, olcsóbb ajánlatot tesz, mint a többiek, ha pedig így sem nyer, megtámadja a tendereket a döntőbizottságnál, ezzel hónapokra blokkolhatja az eredményhirdetéseket és a fejlesztések megkezdését.
Persze a kormány sem adja fel egykönnyen, továbbra is próbálják kiiktatni a Közgépet a piacról: a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal a korábbi sikertelen próbálkozás után újra megtámadta a Tisza-híd építésére vonatkozó tendert, melyet korábban Simicska cége nyert el.