A Teespring nevű amerikai divatoldalon árulják a KA Design ruhakollekcióját. A cég azt írja, hogy a terveikkel felfedezik és kitolják a határokat,
a szeretet és a béke jelképévé akarják tenni a horogkeresztet, szerintük „együtt sikerülni fog”.
A pozitív töltetet hivatott hozzáadni, hogy a horogkeresztet szivárvánnyal öntötték le a termékeiken.
Erősen kérdéses, hogy ennyi elég lenne ahhoz, hogy a ruhaboltokban horogkeresztes termékek jelenjenek meg. 2007-ben igen sok támadást kapott a spanyol Inditex tulajdonában lévő Zara, amely egy egész táskasorozatot volt kénytelen visszavonni, mert horogkereszt díszítette a táskák oldalát. A Zara akkor azzal érvelt, hogy a táska készítője, aki egy indiai beszállító, hindu szimbólumok ihletésére dolgozott. A szvasztikát pedig főként Indiában a nap szimbólumának tartják. Az elmúlt években nem ez volt az utolsó alkalom, hogy a horogkereszt botrányt okozott. Általában Izraelben és Németországban reagálnak a leghevesebben a hasonló esetekre.
A KA Design ugyanakkor egy promo videót is csinált, amiben arról beszélnek, hogy a nácik elvették a szvasztikát, elforgatták 45 fokkal és a gyűlölet, a rasszizmus, a félelem, a hatalom és a háború jelképévé tették.
„Stigmatizálták a szvasztikát, korlátozták a szabadságunkat...vagy mégse? A szvasztika visszatér”
- hirdeti a KA Design a videójában.
Az Izraeli Zsidó Kongresszus (Israeli Jewish Congress) ügyvezető igazgatója, Arsen Ostrovsky obszcénnek és undorítónak nevezte a KA Design pólóit.
„Valamikor valóban a béke jelképe lehetett, de ma elsősorban nem erre asszociálunk róla.”
Bírálta a Teespringet is, amiért a profitért a művészet nevében megpróbálják ezt a „védhetetlen, gyűlöletet és gyilkosságot jelképező” náci szimbólumot a szeretet és béke jelképévé tenni.
"Ez nem egyedülálló, hanem egy aggasztó tendencia mutatkozik meg, más divatcégek is csináltak hasonlót"
- nyilatkozta a Jerusalem Postnak.
"Ez nem csak nagyon naiv, hanem kimondottan sértő is”
- tette hozzá.