Korábban soha nem látott kampány indult azért, hogy minél nagyobb legyen a részvétel a vasárnapi országgyűlési választásokon. Az RTL-csoporthoz tartozó Comedy Central két videójával valószínűleg már mindenki találkozott: Kovács András Péter és Bödőcs Tibor két fiktív szavazót, Gábort és Emőkét bemutatva jelezte, miért fontos, hogy mindenki hozzájáruljon a döntéshez április 8-án:
Nemcsak ők, az anyacsatorna RTL Klub is beleállt a mozgósító kampányba: a rövid szpotokban a színész Nagy Ervin, Winderlich József, Pataki Ágnes, Fluor Tomi, Ullmann Mónika, Kiss Ramóna, Kiss Attila Csocsesz, Hegyi Barbara, Lengyel Tamás, Ember Márk, Hortobágyi T. Cirill, Fodor Zsóka, Szinetár Dóra, Várkonyi András, Iliász, Ónódi Eszter és Kulka János buzdít szavazásra, az összes videót itt lehet megtekinteni.
A választáson való részvételre biztat az AMC-csoport is. Az AMC és a Spektrum szpotjában Thuróczy Szabolcs színművész kér mindenkit arra, hogy szavazzon:
A TV Paprika gasztrobloggerei, Kapusi Gerti és Havas Dóra is beszálltak a kampányba:
A Sport TV négy reklámmal is jelentkezett: Petur András, Tőrös Balázs, Korda György és Vincze Ottó is szavazásra buzdít.
Magyarországon a rendszerváltás óta csökken a választási részvétel, a tendencia a 2002-es választásokon tört meg, akkor az 1998-as 56%-os részvétel után a választók több mint 70%-a járult az urnákhoz - azóta viszont ismét folyamatos a csökkenés: legutóbb, 2014-ben már csak a választók 61% szavazott. Szakértők számításai szerint ha a részvétel rekordot dönt és 70% fölötti lesz, akkor jó esély mutatkozik a kormányváltásra is, de mindenképp szoros lesz az eredmény. A mutató hiteles képet fest majd a magyarországi demokrácia és társadalom állapotáról is.
Vajon végre megdől a rekord és minden eddiginél több ember dönt majd az ország sorsáról? Április 8-án kiderül!