A német Deutsche Welle a magyar kormányzati propagandáról ír, ugyanis nemrégiben megjelent a Fidesz legújabb hetilapja, amely főként azokon a vidéki településeken van jelen, ahol a kormány az utóbbi időben gyengült.
A kormányközeli KESMA egy új kiadvánnyal jelent meg vidéken, amely részben az ellenzék lejáratására, részben a hatalom dicsőítésére készült. A 24-oldalas, ingyenes City7-et mindenki postaládájába bedobják. A miskolci kiadványban Gyurcsány Ferencet, míg a pécsiben Karácsony Gergelyt vették elő.
A kormányzat a kiadványt főként bulvárhírekkel színesítik így például szóba kerülnek:
- bikinis lányok,
- fogyásról szóló tippek,
- autós tesztek,
- vagy horoszkópok.
A 24 oldalon ezen felül az ellenzéki politikus lejáratásáról szóló cikkeket lehet olvasni, miközben Orbán Viktort dicsérik.
„Az ellenzéket akarja felelőssé tenni azért, hogy ilyen magas volt a halálozási arány"
- mondta Szalay Dániel, a Média1 főszerkesztője a Deutsche Wellének.
Biró-Nagy András, a Policy Solutions budapesti igazgatója szerint az Orbán-kabinet ezzel akarja elterelni a figyelmet arról, hogy az emberek többsége tisztába van az egészségügy problémáival.
A cikk ismerteti, hogy bár oltottsági arány terén Magyarország valóban jól áll, ugyanakkor a lakosságarányhoz viszonyítva a 30 ezer halott egyáltalán nem mutat jól a statisztikákban.
A kiadó Mediaworks nem válaszolt arra a német lapnak, hogy az egyes helyeken mi alapján választják ki a témákat, és hogy mekkora a példányszám. Az ugyanakkor látható, hogy olyan helyeken jelenik meg a lap főként, ahol a 2019-es önkormányzati választásokon komoly vereséget szenvedtek a kormánypártok, mint Pécs, Dunaújváros, Miskolc vagy éppen Szeged. Úgy tűnik, hogy a City7 kiadványokat a KESMA szerkesztői állítják össze. A tartalom pedig nagy hasonlóságot mutat azzal, ami a regionális lapokban megjelenik.
Güth Ervin, a Szabad Pécs emlékeztetett, hogy a City7 kísértetiesen hasonlít a 2005-2006 tájékán megjelent szintén fideszes Magyar Vizslához, amelyben főként bulvárköntösbe bújtatott propagandát lehetett olvasni.
Az újságíró azonban nem hiszi, hogy a City7 sikeres lesz, mivel a kormányhoz közel álló regionális újságok már így is csökkenő forgalommal küzdenek. A MATESZ értékesítésfelügyeleti hatóságának adatai szerint a Mediaworks regionális újságok mintegy 72 ezer olvasót veszítettek az elmúlt két évben.