A két politikus az eddigi adatok, és a rendelkezésre álló tanulmányok alapján, több ponton is aggályosnak tartja a beruházást. Információik szerint a hulladékhasznosítót egy olyan területre tervezik, amely évek óta használaton kívül van, a természet már visszahódította, és közvetlen szomszédságában nemzetközi és országos jelentőségű természetvédelmi terület, a Vértes Natura 2000 található.
A Kepli Lajos felhívta a figyelmet arra is, hogy a hatóságok is egyre gyengébbek, a környezetvédelmi ágazatot folyamatosan és célirányosan építik le, ami oda eredeztethető vissza, hogy a kormány mögött álló beruházók gazdasági érdekeinek a leginkább gátat szabó hatóság mindig is a környezetvédelmi volt. Bízik benne, hogy az engedélyeztetési eljárásba bejelentkezett önkormányzatok, civil szervezetek is megteszik a saját erőfeszítéseiket.
A közlemény szerint a Jobbik is a továbbiakban mind a parlamentben, mind a parlamenten kívül harcolni fog azért, hogy Magyarországon a beruházások úgy valósulhassanak meg, hogy az a környezetet a lehető legkevésbé terhelje, és ne egy természetvédelmi terület mellett végezzenek egy ilyen tájsebbel és környezetkárosítással járó hulladékkezelési tevékenységet. A radikális ellenzéki párt politikusai azt szeretnék, hogy ne az számítson, hogy ki milyen körhöz, kormánykörhöz kötődik, hanem az, hogy a beruházás mennyi munkahelyet teremt, milyen hatással van a környék gazdaságára, életminőségére! Meglátásuk szerint márpedig itt, ha mérleget vonunk, egyértelműen a negatív hatások vannak túlsúlyban, ezért is ellenezzük ezt a beruházást.
A közleményükben beszámolnak továbbá arról is, hogy a tervek szerint építési és bontási hulladék feldolgozását szeretnék itt végezni, tehát itt kőtörő épül, ami jelentős porral és zajjal jár. Ezzel pedig amellett, hogy elértéktelenednek a Gánt-Gránás üdülőövezetben pihenni kívánók vagy életvitelszerűen ott élők ingatlanjai, a mindennapjaik is megkeserednek, hiszen alig pár tíz méterre már házak vannak.
A tevékenység során a helyszínre kerül építési törmeléken kívül több veszélyes hulladék is, melynek tárolásáról, illetve továbbszállításáról nem közölnek részleteket, ezért fennállhat a veszélye, hogy nehézfémmel szennyezett víz kerülhet a talajba.
A Jobbik azt is kifogásolja, hogy a 250 ezer tonna alapanyag és késztermék oda- és elszállítását végző évi több mint 10 ezer teherautó közutakra gyakorolt hatásait nem veszik figyelembe. A környező településeken, így Zámolyon, Csákberényben, Csákváron és Gánton jelentősen megnövekszik a forgalom, vannak olyan házak, melyektől alig 3-4 méter távolságban haladnak majd naponta több alkalommal a közel 40 tonnás kamionok.
Ezen hatások és veszélyek miatt a Jobbik arra kéri a Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőséget, mihamarabb rendelje el egy független és alapos környezeti hatásvizsgálat készítését a beruházással érintett területtel kapcsolatban.