A mai napon tárgyalták volna a köznevelési törvénnyel kapcsolatos módosításokat. A tervezet szerint megszüntették volna a magántanulói státuszt, az igazgatók kinevezésénél megszüntetnék a diákok, a szülők és a tantestületek véleményezési jogát, illetve eltörlik a rugalmas iskola -és óvodakezdést.
Itt írtunk róla, hogy többek között az Alapítványi és Magániskolák Egyesülete is tiltakozott a köznevelési törvény módosítása ellen, ami a 2020-as tanévtől megszüntetné a magántanulói státuszt, helyette egyéni munkarendet vezetnének be. A Semjén Zsolt által benyújtott törvényjavaslatról az eredeti tervek szerint kedden szavazott volna az Országgyűlés, de végül elhalasztották a döntést.
FRISSÍTVE
Valószínűleg az állhat a hátterében, hogy az alternatív magániskolákat is meg akarta regulázni egy, az elmúlt napokban érkezett módosítás. Ez pedig rengeteg kormánypárti politikus gyermekét érintette volna. Mivelhogy rengeteg politikus járatja gyermekét népszerű magániskolákba.
Azonban a Semjén Zsolt által benyújtott törvényjavaslat
- "A Nat-ban meghatározott tananyag tartalmakat tanévenként két félévre bontva kell megjeleníteni a kerettantervekben, összhangban a tanulók félévenkénti értékelésével."
- "az alternatív kerettanterv tantárgyi struktúrája legfeljebb harminc százalékban térhet el az oktatásért felelős miniszter által kiadott kerettantervben foglalt tantárgyi struktúrától.”
Azonban az alternatív iskolák népszerűségének pontosan az az oka, hogy az általános tantervtől és tematikától eltérően oktatnak. Másfelől jóval olcsóbbak az államnak is. Ezen javaslat azonban kinyírta volna a nagy népszerűségnek örvendő Waldorf iskolákat.
A tervezett módosításoknak több érintett szerint sem lett volna a gyakorlatban különösebb értelmük. Az alternatív iskolák kerettanterveit ugyanis jelenleg is az EMMI és az azt vezető miniszter fogadja el, akinek amúgy is jogában áll a kontrollra és a bevatkozásra, ha valami olyasmit találna a tantervekben, amit elfogadhatatlannak tart.