A kancelláriaminiszter hangsúlyozta: nyitottak minden jogi vitára, ám felhívta a figyelmet, hogy az Európai Bíróság gyakorlatában az önkényuralmi jelképek használatát a kereskedelemben nem tolerálják. Példaként említette, hogy a testület 2011-ben elutasította egy brit parfümgyártó cég keresetét, akik a szovjet címert akarták használni logóként.
Lázár emlékeztetett: a Heineken 1951 és 1991 között a vörös csillagos emblémáját fehér csillagra cserélte.
"Mi nem tettünk mást, mint megnéztük, mit csinált a Heineken ebben az időszakban, és ezt ültetjük át a magyar jogba"
- mondta a politikus.
Lázár elismerte, hogy a törvénymódosítás összefüggésben van "Dávid és Góliát harcával", a Heineken és az Igazi Csíki Sör jogvitájával, amelyben szerinte a multinacionális cég "visszaél erejével és befolyásával."