Lehet ez ennél rosszabb? Minden, azaz minden leállhat Európában

Miközben nem indulnak el a vonatok, ellehetetlenül a szállítmányozás, leáll a termelés a gyárakban.

Ha az embercsempészek miatt bevezetett határellenőrzés elhúzódik, és a szállítmányok késnek, a gyárakban leáll a termelés – figyelmeztet a Világgazdaság online. A fuvarozók helyzete is egyre nyomasztóbb. A lap értesülései szerint

több fuvarozói érdekképviselet is afféle válságtanácskozást tart hétfőn

– de alapvetően az a véleményük, hogy nemigen tudnak mit tenni.

Ha bármelyik ország tartósan visszaállítja a mélységi ellenőrzés intézményét, akkor a menekültek áradata közvetve

a gazdaság minden szegmensére hatással lesz

- erről Székely Zsolt beszélt a Világgazdaságnak, aki a szállítmányozással és logisztikai tevékenységek nyújtásával foglalkozó Révész Holding Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy egyelőre tapasztalatai szerint jelenleg a legrosszabb helyzet a francia–brit tengeri határon, Calais és Dover környékén van. Erről az alfahir.hu is több fényképsorozatot közölt.

Székely Zsolt szerint a fő probléma Európa-szerte az, hogy a gazdasági folyamatok többsége a "lean managementre" épül. Ennek a vállalatszervezési és -irányítási rendszernek az a lényege, hogy mind az időt, mind a készletek nagyságát kicentizi, nincs tartalék. Ez a gazdasági válság óta még inkább előtérbe került.

Ha a határellenőrzés miatt a szállítmány késik, akkor a fuvarozók nem tudják letenni az árut abban az időintervallumban, ahová az adott gyárban beosztották. Ha nincs alapanyag, a termelés leállhat.