Ha az embercsempészek miatt bevezetett határellenőrzés elhúzódik, és a szállítmányok késnek, a gyárakban leáll a termelés – figyelmeztet a Világgazdaság online. A fuvarozók helyzete is egyre nyomasztóbb. A lap értesülései szerint
több fuvarozói érdekképviselet is afféle válságtanácskozást tart hétfőn
– de alapvetően az a véleményük, hogy nemigen tudnak mit tenni.
Ha bármelyik ország tartósan visszaállítja a mélységi ellenőrzés intézményét, akkor a menekültek áradata közvetve
a gazdaság minden szegmensére hatással lesz
- erről Székely Zsolt beszélt a Világgazdaságnak, aki a szállítmányozással és logisztikai tevékenységek nyújtásával foglalkozó Révész Holding Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette, hogy egyelőre tapasztalatai szerint jelenleg a legrosszabb helyzet a francia–brit tengeri határon, Calais és Dover környékén van. Erről az alfahir.hu is több fényképsorozatot közölt.
Székely Zsolt szerint a fő probléma Európa-szerte az, hogy a gazdasági folyamatok többsége a "lean managementre" épül. Ennek a vállalatszervezési és -irányítási rendszernek az a lényege, hogy mind az időt, mind a készletek nagyságát kicentizi, nincs tartalék. Ez a gazdasági válság óta még inkább előtérbe került.