A parlamentben most feltették azt a kérdést, ami olyan sok emberben megfogalmazódott már az elmúlt évtizedekben, és amire épülve külön viccesek az olyan hírek, mint amikor Japánban pár perc késés miatt politikai vezetők képesek lemondani.
Mirkóczki Ádám, a Jobbik országgyűlési képviselője azt kérdezte írásban a kormánytól, hogy
"Mit kívánnak tenni az állandó vasúti késések megszüntetése érdekében, hogy a vasúti közlekedés valós alternatívája lehessen a személygépkocsival történő közlekedésnek?"
Az ellenzéki politikus arra fűzte fel kérdését, hogy egy hozzá forduló választó panasza szerint a Füzesabony és Budapest-Keleti pályaudvar között közlekedő InterCity 15 perces késéssel indult útjára, és neki erre válaszolnia kéne valamit.
Mirkóczki Ádám az Innovációs és Technológiai Minisztériumot vezető miniszterhez címzett kérdésében megemlítette azt is, hogy a MÁV személyvonatai
csak a múlt évben 1.831.556 percet, vagyis közel 3,5 évet késtek,
az egyenként pár perces késések miatt pedig a munkavállalóknak rendre a legkülönfélébb szankciókat kell elszenvedniük, de a főiskolák és egyetemek szigorúbb karain sem tolerálják a vizsgákról a MÁV hibájából történő késést.
A fogós kérdésre a kormány nevében Cseresnyés Péter válaszolt. Az államtitkár hosszasan magyarázta a példában említett késés okát, ami a felsővezetéket és a biztosítóberendezési infrastruktúrát több helyen ért villámcsapás volt.
Azt viszont cáfolta, hogy a külföldi vasúttársaságok a menetrendszerűség tekintetében jobban teljesítenének a magyarnál, szerinte az európai középmezőnyben van a MÁV.
Szóval tessék végre elégedettnek lenni!