A Fidesz-vezérkar több tagja is arról beszélt az elmúlt hetekben, hogy a kormány a közeljövőben rendezné viszonyát az RTL Klub tulajdonosával, de tisztában vannak ennek nehézségeivel – állítja az atv.hu.
Az új magyarázat szerint a reklámadónak nem is az RTL Klub volt az elsődleges célpontja, hanem Simicska Lajos médiabirodalma. Az RTL elleni kormányzati intézkedések oka eszerint az volt, hogy a csatorna menedzsmentje és Simicska Lajos között a 2010 és 2014 közötti kormányzati ciklusban kitűnő kapcsolat alakult ki, amit Orbán azért sérelmezett, mert szerinte fontos médiapolitikai kérdésekben a háta mögött születtek döntések.
Baráti jobb a fontos RTL klub részére
A kormánypárti döntéshozatal befolyásos tagjai szerint az RTL Klub tulajdonosa komoly „ellenfél”. Az RTL Klub tagvállalata, Európa legnagyobb TV-, rádió és filmvállalatának, az RTL Groupnak. Ennek tulajdonosa a Bertelsmann médiakonszern. A Bertelsmann céget 60 éven át vezető Reinhard Mohn özvegye, Liz Mohn közismerten jó kapcsolatot ápol Angela Merkellel. Másrészt az RTL Híradó egymillió feletti nézőszáma túlságosan is jelentős ahhoz, hogy annak műsorpolitikáját figyelmen kívül lehessen hagyni.
Hideg fogadtatás a csatorna részéről
„Nem tudok semmilyen kapcsolatfelvételről, de nem is kell tudnom róla” – mondta az atv.hu kérdésére Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. A Népszabadság korábban arról írt, hogy az RTL Klub olyan tárgyalásba nem megy bele, amely a csatorna autonómiáját, a műsorpolitikáját vagy a híradó tartalmát érintené, mi több nem is forszíroz semmiféle tárgyalást, a jogi utat részesíti előnyben. Az RTL-csoport október elején nyújtott be hivatalos panaszt az Európai Bizottságnál a reklámadó miatt, mivel kizárólag az RTL Klubnak van évente húszmilliárd forint fölötti árbevétele, amelyre jövőre már 50 százalékos adót vetnek ki.