Gőzerővel zakatol a Budapest-Belgrád vasútfejlesztési projekt, legalábbis erre enged következtetni az az információ, mely szerint a Mészáros-cégbirodalomba tartozó vállalat, az RM International Zrt.-nél ügyvezetőt váltottak.
A 750 milliárdos fejlesztésben kivitelezőnek választott kínai-magyar konzorcium hazai tagjánál ugyanis Szigeti Ferenc Miklóst a poszton Sallai Attila követte - írja az mfor.hu.
Sallai 2017-ig a hazai építőipar egyik zászlóshajójának számító, osztrák Swietelsky-csoport vasútépítéssel foglalkozó részlegénél, a Vasúttechnika Kft.-nél dolgozott, nem lehet tehát azt állítani, hogy ismeretlen terep számára az RM International fő profilja. Anno Sallaira bízták projektvezetőként például a Gyoma-Békéscsaba vasúti szakasz korszerűsítését. Sallai megfordult a V-Híd Építő Zrt.-nél is, aminek tulajdonosa szintén Mészáros Lőrinc.
A Mészáros család belekóstol az energia nagyhatalmak életébe is
A tőzsdei Opus Global megvette a Tigáz gázelosztó még hiányzó felét is, ezzel a Mészáros család az ország északkeleti részében növelte energiapiaci súlyát. Emellett az Nyrt. a térség villamosenergia-hálózata iránt is érdeklődik - írja a Telex. A pénteki bejelentések szerint, az Opus Global Nyrt.
Ezt a gőzmozdonyt Mészáros sikere hajtja
A projektcég bár elsőre kicsinek tűnhet, mindössze 6 millió forint a jegyzett tőkéje, mégis egy 750 milliárdos beruházást hozhatnak tető alá, ami már az előkészítési fázison is túllehet. Erre utal, hogy a kivitelezői konzorciumban az RM International mellett két kínai gyökerű, de itthon bejegyzett cég vesz még részt. Közülük az egyiknél – a China Railway Electrificaiton Engineering Group (Magyarország) Kft.-nél – a közelmúltban szintén 1 millió forintos tőkeemelést hajtottak végre, amivel múlt év decembere óta már 4 millió forintosra hízott a jegyzett tőkéje.