Miközben az Uber begyorsult az Airbnb magánszállás-megosztó is helyet fogalt a piacon

A hagyományos szállodák forgalmának öt százalékát vihették el a közösségi alkalmazáso.

Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke ennek kapcsán felhívta a figyelmet, hogy a hivatalos turisztikai forgalomból elszivárgó bevételek után fizetett adók ugyanakkor teljes mértékben nem realizálódnak. A szállodaszövetség úgy véli, a lakáskiadóknak is a hagyományos modell szerint működő vállalkozásokkal azonos adózási követelményeket kellene kiírni. A napilap szerint a közösségi szállásközvetítő oldalakon magánlakást turisztikai céllal kínáló vállalkozások és magánemberek alkotta piac méretét csak becsülni lehet.

Az „árnyékgazdaságban” tevékenykedő szolgáltatói körben országos szinten évente százmillió forint nagyságrendű lehet az adózatlan bevétel – írja a Magyar Idők. Korábban is több elemzés jelent meg arról, hogy Airbnb magánszállás-megosztó oldal miatt is követhetetlenül növekednek az albérlet-árak.