A vizsgálat szerint a lefoglalt festmények otromba hamisítványok mind a festéket, mind az ecsetkezelést illetően, a keretek pedig Kelet-Európából és az Egyesült Államokból származnak, vagyis egyáltalán nem köthetők Amedeo Modiglianihoz (1884-1920), az elnyújtott, hosszúkás emberalakjairól híres modernista festőhöz.
A hamisítványokkal kapcsolatban három személy, köztük a tárlat kurátora, Rudy Chiappini ellen folyik nyomozás.
A genovai Dózse-palota, ahol a március közepén nyílt kiállítást rendezték, csalás áldozatának mondja magát, és arra hivatkozik, hogy egy külső céget bízott meg a szervezéssel.
Az ügyészségi vizsgálat nyomán a múzeum idő előtt bezárta júliusban kiállítást, és leszögezte, hogy jelentős anyagi és erkölcsi kár érte a botrány miatt.
A múzeum honlapja szerint a kiállításon szereplő alkotásokat olyan jelentős múzeumoktól vették kölcsön, mint a párizsi Musée de l'Orangérie, a Musée National Picasso, az antwerpeni Koninklijk Múzeum, a cambridge-i Fitzwilliam Múzeum, a milánói Brera Képtár, továbbá "rangos európai és amerikai gyűjteményektől".
A Dózse-palota hangsúlyozta, hogy a gyanúsítottak között szereplő kurátor, Chiappini "nemzetközi szintű tárlatok elismert szervezője", 20 éve vezeti a Luganói Művészeti Múzeumot.
Szakértők szerint több, a toszkánai mesternek tulajdonított hamisítvány is forgalomban van.
Nagy botrányhoz vezetett három feltételezett Modigliani-szobor megtalálása 1984-ben. A művész szülővárosában, Livornóban egy csatornából kihalászott műveket neves szakértők eredetinek minősítették, ám később kiderült, hogy merő diákcsíny történt, amelynek kifejezett célja volt, hogy bolondját járassa a műkritikusokkal.