Az amerikai bázisú járműipari vállalat már október közepén bejelentette a gyárbezárást, a leépítések decemberben történnek meg. A cég Gödöllőn lévő másik üzeme átvette volna a gyöngyösi gyárban dolgozó munkavállalókat, ám azok döntő hányada nem akart átmenni a körülbelül 50 kilométerrel arrébb lévő városba, mondván: nem akarnak ilyen messzire ingázni – nyilatkozta a Napi.hu-nak Kozma Zsolt, a Lear Munkavállalók Szakszervezetének elnöke.
A gyárbezárás oka, hogy a társaság úgy ítélte meg, hogy az elektromos kábelelosztó egységeket (kábelkorbács) gyártása Magyarországon már túl magas munkaerő-költséggel jár, ezért az eddig Gyöngyösön működő munkafolyamatokat Ukrajnába, Szerbiába és Romániába viszi. Ezeket az alacsony hozzáadott értéktartalmú kézi munkákat nem lehet robotizálni. Az ilyen jellegű folyamatokat a rendszerváltás idején hozták ide nyugatról, most már ezek mennek még keletebbre - magyarázta Kozma.
A hevesi régióban lévő nagy munkaerőhiány miatt, valószínűleg könnyen el tud majd helyezkedni a gyárból elbocsátott közel 500 fő.