A BBC azonban emlékeztet, hogy ezek a kódok nem az adott termék gyártási helyét jelölik, hanem azt, hogy az adott cég milyen országból származik. Tehát a bojkottált német cuccot lehet, hogy valójában egy görög kisvárosban gyártják, ami lázadás ide vagy oda, de bizony munkahelyeket jelent.
David Graeber amerikai anarchista, aki egyébként Londonban egyetemi tanár, például azt hozta fel, hogy Németországnak a II. Világháború után nem sokkal, 1953-ban lényegében elengedték adósságának nagy részét, így erősödhetett meg mára igazán. Graeber így azt javasolta, Németország kezdje visszafizetni régi adósságát, és akkor majd ők sem bojkottálják termékeiket. Megint mások azzal trollkodtak, hogy régi náci plakátokat rajzoltak át, például úgy, hogy "Ne vedd meg azt a Volkswagen-t, vagy Miele-t".
A #BoycottGermany ugyan várhatóan nem fogja államcsőd közeli helyzetbe taszítani Németországot, de a hétvége óta 30 ezer alkalommal használták, ami annyira nem kevés. Persze van válasz is, mint például ez: