A közmédia televíziós, rádiós és online reklámfelületeinek értékesítésére közbeszerzési eljárást hirdetett meg, amelynek győztese a Média Services Company Magyarország Kft. A nyertessel kötött szerződés célja a közmédia kereskedelmi bevételeinek növelése.
A reklámokból befolyó összeget a tartalomszolgáltatás fejlesztésére fogják költeni - olvasható az MTVA csütörtöki közleményében. Mint írták, a közbeszerzési eljárás nyertese értékesítési garanciákat vállalt, és a most megkötött szerződés érdekeltté teszi a piaci hirdetők felé végzett minél sikeresebb értékesítési tevékenységben.
A három évre szóló megállapodástól az MTVA azt várja, hogy - pénzügyileg hatékonyabb működés mellett - az elmúlt években indított új csatornák és új márkák révén folyamatosan növekvő reklámbevételekre tehessen szert.
A reklámbevételek a közmédiához folynak be, és az elvégzett munkáért az MTVA ügynöki jutalékot fizet a partnernek - olvasható a közleményben. A jutalék mértéke állami hirdetőknek értékesített felületek után 5,5 százalék, a piaci hirdetőknek értékesített felületek után 10,5 százalék.
A szerződés rögzíti, hogy a korábbiakhoz képest növekvő piaci hirdetési bevétel esetén ez utóbbi jutalék sávosan tovább emelkedhet, így téve "érdekeltté a felületértékesítési ügynöki munkát végző szolgáltatót a minél sikeresebb tevékenységben."
Közölték, a Média Services Company Magyarország Kft. a közmédia sales-munkatársait tovább foglalkoztatja. A szakemberek eddig megszerzett tapasztalatait hasznosítani kívánják a reklámbevételek növelésében.
Növelni kívánja reklámbevételeit a közmédia
Ideje is lesz, mivel évi 80 milliárd forintunk bánja a rendkívüli minőségű és pártatlanságáról híres állami média működését.