Persze azt nem mondhatjuk, hogy korábban nem beszélt volna a kormányzat az OLAF-ról, csak hát egészen más hangsúllyal.
Mint ismert, a 4-es metró beruházása kapcsán, az OLAF által feltárt szabálytalanságok miatt az Európai Unió most 59 milliárd forintnyi korábbi támogatást követel vissza a hazánktól. A kifogásolt szerződések jórészt 2010 előttiek, így a Fidesz most kikiálthatta minden idők legnagyobb korrupciós ügyét. S ennek megfelelően, csütörtökön Polt Péter legfőbb ügyész után Varga Mihály nemzetgazdasági, illetőleg Trócsányi László igazságügyi miniszter egyeztetett a Csalás Elleni Hivatal vezetőjével.
Pedig korábban nem volt ekkora divat az OLAF-fal kooperálni. Emlékezetes, hogy ez a szervezet 2015-ben nyomozást indított például Orbán Viktor veje, Tiborcz István legendás cége, az Elios Zrt. ellen, ugyanis korábban 1,2 milliárd forintnyi uniós támogatást nyert el több vidéki nagyváros világításának korszerűsítésére. Akkor meg is állapították a korrupciógyanút - lett is nagy politikai szájkarate, amiért Brüsszel támadja az Orbán-kormányt.
Szintén nem olyan régi a Farkas Flórián történet sem, neki 2016 őszén kellett az OLAF elé járulni. Azonban a romaügyi biztos az első meghallgatására el sem ment, csak miután főnökei rápirítottak, azután számolt be arról, mire is ment el a pénz az integráció helyett.
A legbájosabb azonban mégiscsak az a tavaly februári Lázár János-féle nyilatkozat, amelyben arról beszél (miután az OLAF a Budapest Szíve projektben keresett 9,9 milliárd forintot), hogy
sarcnak tartja azokat az ajánlatokat, amikor Brüsszel azt követeli a magyar kormánytól, hogy ismerjék el a beruházások során elkövetett hibákat. A miniszter szerint a kormánynak csatába kell bocsátkoznia, és küzdenie kell az igazságért. Az OLAF megállapításait pedig megalapozatlannak nevezte.
S hogy teljes legyen a kép. A jobbikos Staudt Gábornak Polt Péter legfőbb ügyész írásban válaszolta meg, hogy az elmúlt öt évben az OLAF által kezdeményezett huszonnyolc büntetőeljárásból eddig mindössze egy alkalommal született legalább elsőfokú elmarasztaló ítélet, és mindössze négyszer sikerült vádat emelni, öt alkalommal pedig megszüntették a nyomozást. A többi ügyben továbbra is nyomoznak a magyar hatóságok.
Minthogy azt tették a 4-es metró beruházása kapcsán is, az elmúlt több mint fél évtizedben...