Még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében, 84 százalékuk leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni annak ellenére, hogy a webáruházak átlagosan négyféle fizetési lehetőséget kínálnak - derül ki a GKI Digital és az Árukereső mintegy 3200 webáruház bevonásával készült közös felméréséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.
Az áruk ellenértékének kiegyenlítésekor nagyon magas, több mint 74 százalék az utólagos fizetések aránya, és ezen belül is a készpénzes fizetés dominál mind a személyesen átvett, mind a házhoz szállított termékek esetében.
Összességében az online rendelések 55 százaléka készpénzes, míg a rendelések 19 százalékát fizetik bankkártyával az átvételkor.
Az online bankkártyás fizetési lehetőség a webáruházak 63 százalékánál elérhető, az ilyen típusú fizetési tranzakciók aránya 2018-ban elérte a 20 százalékot, ami 5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A banki átutalásos fizetések aránya kevesebb, mint 5 százalékot tesz ki.