Daria Marku, a 3-as, korábban a 2-es metró vonalán használt Ev3-as, valamint a 81-717-es jelzésű metrók gyártója, az orosz Metrovagonmas külföldi kapcsolatokért felelős vezetője egy kerekasztal-beszélgetésen azt mondta, más méretűek a metróajtók, megváltozott a tető is, ezért csak a kasztni kisebb részét tudják használni a felújítás során. Elsőként a legrégebbi kocsikat hozták vissza, mert azokat, megfogalmazása szerint,
"csak egy kis festék tartja össze",
ezért a kocsiszekrények legnagyobb részét cserélni kellett.
A cég gyártási kapacitása évente négyszáz kocsi; a magyar megrendelés 222 kocsira szól, ám a szerződés szerint Budapestre csak 2018-ban szállítják le az utolsó darabokat, mivel a BKV kikötötte, a budapesti flottából ötnél több szerelvény nem hiányozhat.
A Metrovagonmas becslése szerint a prototípus-szerelvény január második felében szerezheti meg a magyar hatóságoktól a típusengedélyt, és az első szerelvény január végén forgalomba állhat. Ezt követően havonta legalább kettő érkezik majd Budapestre.
A forgalomba helyezést követő három évig teljes körű garanciát vállalnak a szerelvényekre.
Alekszandr Nyikityenko, a cég egyik vezérigazgató-helyettese arra a kérdésre, tudják-e, hogy Budapesten 40 éves szerelvények is közlekednek, azt mondta, Moszkvában 51 évesek is vannak, igaz, nagyon fontos ezek karbantartása.
Vlagyimir Dzjuban projektvezető elmondta: korábban attól tartottak, a régi pálya árthat a kocsiknak. A cég azonban elvégezte Budapesten a saját méréseit és bebizonyosodott, hogy a 3-as metró vágányai nem okozhatnak kárt a szerelvényben, legfeljebb a komfortfokozata nem olyan magas, mintha új pályán közlekedne. A fő problémát a projektvezető szerint az ingadozó állomási feszültség okozza, ezzel Moszkvában is küzdenek.
68 milliárd
A BKV és a Metrovagonmas tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért (mintegy 68 milliárd forint) végzi el a 37 - egyenként hat kocsiból álló - szerelvény felújítását 33 hónap alatt. Ha Budapest új szerelvényeket kért volna a felújítás helyett, az 15-30 százalékkal drágább lett volna.