A Blikk vette észre, hogy beindították a csepeli HÉV projektet, amit a föld alatt hoznának be a Kálvin térig. A metró, ami gyakorlatilag egy gyorsvasút lenne, a csepeli szigetcsúcsot és a Nemzeti Színház környékét is érintené. A Kálvin térnél a 4-es és 3-as metró alagútja alá fúrnának.
A korábbi tervek szerint később akár az Astoriáig is elvihetnék ezt a vonalat, behálózva a város jelentős részét, érintve a Liszt Ferenc teret, a Nyugatit vagy éppen a Margit-szigetet. Utána pedig csatlakozna a békásmegyeri HÉV vonalhoz. Az első szakasz költsége 100 milliárd forint körül lehet, ha fapados megoldásokat alkalmaznak.
„Hatvanéves elmaradást lehet behozni a csepeli HÉV föld alá vitelével. A teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni, annyira drága és hosszas beruházás, de ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak.”
- ezt már Dorner Lajos mondta a pályázatról, aki a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.