A Csíki Sör álláspontja az, hogy nem a romániai bíróságok kompetenciája megállapítani az igazságot, hanem az Európai Közösségi Védjegyhivatal illetékes szervének. A Csíki Sör közleményben jelezte, hogy a döntés ellen fellebbezni fog:
„lelkiismeretünk tiszta, tudjuk ugyanúgy, mint minden székely és erdélyi magyar ember, hogy sem a heinekennek sem másnak rajtunk kívül soha nem volt kereskedelmi forgalomban Igazi Csíki Sör vagy Csíki Sör nevű magyar márkája.”
- fogalmazott a székelyföldi cég, amely következetesen kisbetűvel írta a vörös csillagos embléma miatt hírhedté vált alkoholos ital márkanevét. A Csíki Sör szerint az ipari söröket gyártó hollandiai Heineken határozattan és egyértelműen el akarja lehetetleníteni a működésüket. Be akarja záratni a csíkiszentsimoni gyárat, el akarja koboztatni az eszközeiket és meg akarja semmisíttetni a piacon lévő termékeiket. A székelyföldi sörfogyasztók megnyugodhatnak, mert a gyár megingathatatlan és elszánt maradt, kiemelték, hogy:
„A végsőkig harcolni fogunk az igazunkért, de addig is meg szeretnénk nyugtatni a kollegáinkat, partnereinket és nem utolsó sorban a fogyasztóinkat, hogy a termelés ugyanúgy megy tovább, minőségi finom sört, igazi székely terméket tehet az asztalára minden kedves fogyasztónk.”
A romániai suceavai táblabíróság korábban jogerős ítéletben utasította el a romániai Heineken keresetét, és állapította meg, hogy jogosan nevezi az Igazi csíki sörnek a termékét a székelyföldi Lixid Project Kft. A multinacionális Heineken többek között azzal váltott ki ellenérzéseket, bojkotott a székelyföldi magyarságból, hogy bírósági keresetében az „úgynevezett Székelyföld” – kifejezést alkalmazta. Ez a román média és politikusok által gyakran használt szókapcsolat, mely tagadja a Székelyföld földrajzi egység létét. Mindezért érthetetlen, hogy a Heineken miért ragaszkodik a szóban forgó Csíki Sör brandhez, hiszen a célközönség nagyobb része egészen biztosan mellőzni fogja a terméküket, bármilyen elnevezéssel is dobják a piacra.
Bármit tesznek, nem adják fel
Ilyenkor hivatalos nyelv a magyar is
Az ügyben eljáró bírák úgy ítélték meg, hogy az Igazi Csíki Sört gyártó és forgalmazó Lixid Project Kft. és tulajdonosa, Lénárd András megsértette a Heineken Románia szellemi tulajdonát, amelyet a Ciuc (Csík) és a Csíki Premium márkák levédése biztosított számára. A törvényszék álláspontja szerint az Igazi Csíki Sör gyártója tisztességtelen, megtévesztő eszközt használt az üzleti versenyben. A sörgyártók perének nyelvi vonatkozásai is vannak. A bíróságnak azt kellett mérlegelnie, hogy egy termék román megnevezésének jogi védelme kiterjed-e a termék köznyelvben használt magyar megnevezésére is.
A holland multinacionális cég 2003 óta rendelkezik a Csíkszerdában gyártott Ciuc premium (Csíki prémium) sörmárkával, amelyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek. 2014 novemberében azonban megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi csíki sör, amely számára a gyártó Lixid Project Kft. szerzett romániai és európai jogi védelmet.
A Hargita megyei törvényszék pénteki ítéletében megszabta: az Igazi csíki sör gyártójának az ítélet jogerőre emelkedését követő 30 nap alatt vissza kell vonnia termékeit a piacról, és meg is kell semmisítenie. Azt is megtiltotta a Lixid Project Kft.-nek hogy a www.csikisor.com és a www.csikisor.ro domainneveket használja. Emellett az alperest 35 ezer lej (2,4 millió forint) perköltség megtérítésére kötelezte. Az ítélet ellen fellebbezhetnek a felek.
Lénárd András egy korábbi interjúban valószínűsítette, hogy a márkaperben nem Romániában születik meg a végső döntés. Elmondta, hogy a Heineken a romániai pereskedés mellett a spanyolországi Alicantéban székelő uniós szabványügyi hivatalhoz (OHIM) is panaszt nyújtott be. Az ottani eljárás szintén folyamatban van.