A 24.hu szúrta ki, hogy a Fidesz kerítésbontós plakátjaival nincs minden rendben. Ugyanis bár feltöltötték a kormányhivatal honlapját a vonatkozó szerződéseket, a Kubatov Gábor által aláírt dokumentum még a 2017-es árakkal számolt, miközben a plakátoknak helyet biztosító cég 2018. január 1-én megemelte a listaárat.
A 154 millió forintba kerülő akciót az IKO-csoport révén Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségi körébe tartozó, kültéri reklámhordozókra specializálódott sales house, az Odex Outdoor Expert Kft. hozta össze a pártnak. A plakátoknak helyet adó hét cég közül a legnagyobb, 60,7 millió forintos megrendelést a JCDecaux Hungary Zrt. kapta - írta a 24.hu.
Azonban a JCDecaux 2018. január 1-jétől – épp a választás előtti időszakra – 50 százalékkal megemelte az óriásplakáthelyek listaárait, a január 29-én Kubatov Gábor pártigazgatóval megkötött szerződésben viszont még a 2017-es listaáron számolta el a hirdetési felületeket.
Ez azért jelentős, mert az Orbán-kormány a Jobbik-ellenes plakátháborúban úgy határozott, a költségvetési támogatásból működtetett szervezetek kizárólag a lehető legdrágábban, listaáron tehetnek ki plakátokat. A szigorítások a reklámcégekre is vonatkoztak: amennyiben pártokkal akarnak üzletelni, le kell adniuk a kormányhivatalhoz a részletes listaártáblázatukat.
A portál becslései szerint a különbség, a Fidesznek juttatott kedvezmény jelentős: a feltüntetett 0 százalék helyett valójában 33 százalékkal olcsóbb lett a számla, 340 plakáthely esetében ez 30 millió forintos tétel.
Frissítés
A Jobbik közleményben reagált a hírre, szerintük
"amit a Fidesznek szabad, azért a Jobbikot kőkeményen büntetik."
A párt kíváncsian várja, hogy vizsgálatot indít-e az ügyben az Állami Számvevőszék.