2014-ben Dúró Dóra arról beszélt egy plakátkampány kapcsán, hogy szándékosan elkerülik a Simicska-birodalomhoz köthető felületeket. Most azonban már az említett vállalkozó helyeit használják, mi történt azóta? Volner János kifejtette, hogy az elvek most is fontosak nekik, de szem előtt kellett tartaniuk, hogy megfelelő számú plakátot tudjanak kihelyezni, erre pedig jelenleg csak Simicska Lajos cégénél nyílt lehetőség.
A sajtó az elmúlt időszakban arról cikkezett, hogy mélyen áron alul jutott a Jobbik ezekhez a helyekhez, de a frakcióvezető cáfol:
"Ezek teljesen helytelen és nem tényszerű számok voltak."
Volner szerint a Fidesz igyekszik torzítani a számokat, de ők pontosan elszámolnak a költségekkel, amit nyilvánosságra is hoztak: 150 millió forintos kölcsönt vettek fel erre a kampányra. Ennyi pénz elég lehet arra, hogy három hónapon keresztül, három hullámban is tudjanak helyeket bérelni? A politikus válasza határozott igen.
"Teljesen más alkualapja van annak, aki egy darab plakátot szeretne, és teljesen más aki 2400 plakátot szeretne."
Aki sokat vásárol engedményt kap. Mi a helyzet a citylightokkal, a hirdetőoszlopokkal? Mintha ezeket kifelejtette volna a Jobbik a kezdeti számok nyilvánosságra hozatalánál. Volner szerint nem hagyták ki ezeket sem, a pontos költségekkel a kampány végén elszámolnak. Azokat a találgatásokat is visszautasítja, hogy a párton belül fesztültség lenne ebben az ügyben. Az egy plakátra jutó átlagárat a riporter többszöri kérdésére sem árulta el Volner, de azt a 3000 forintos árat visszautasítja, amit a Népszava számolt ki.
MSZP-Fidesz paktum?
Ahogy arról mi is beszámoltunk, úgy tűnik, hogy az MSZP alkut kötött a Fidesszel a plakáttörvény elfogadásáról, bár a legfrissebb hírek szerint a szabályozás megszavazását Botka László megakadályozza.
Volner szerint az a probléma, hogy a plakátpiacon eddig nagyjából egyensúly volt a kormánypárti és ellenzéki felületek között, de ez a törvény elfogadásával megszűnhet - a szocialisták ebben nyújthatnak segítséget, ha tényleg közösen szavaznak a Fidesszel. A Jobbik frakcióvezetője szerint ha a kampányt akarják korlátozni, akkor annak vonatkoznia kellene az egyéb médiumokra, például a televíziós csatornákra is.
A riporter felvetette, hogy mitől lenne kiegyensúlyozott a piac, ha a szereplők egyik része a Fidesz plakátjait helyezi ki, a másik része meg a Jobbikét, mindössze azért, mert jelenleg épp ez áll érdekében? Volner szerint nem a szereplők a fontosak, hanem az egyenlő viszonyok, nem csak a plakátpiacon, hanem az egész médiában.
Alább megtekinthető az egész beszélgetés.