Az ember vezette szerelvény a 2003 decemberében felállított korábbi, óránként 581 kilométeres sebességi rekordot döntötte meg - közölte a maglevvonatokkal kísérletező japán vasúttársaság, a JR Central. A hét vagonból álló szerelvény 19 másodpercen át tartotta az 590 kilométeres csúcssebességet az Uenohara és Fuefuki közti kísérleti pályán, a Tokiótól nyugatra fekvő Jamanasi kormányzóságban.
A mágneses mezőn lebegő és száguldó vonatok legújabb változata az új, úgynevezett LO-rendszerű kocsikkal "közlekedik". A legújabb maglevmodell már több mint egymillió kilométert tett meg a kísérletek során. A vasúttársaság 2027-től tervezi üzembe helyezni Japánban az első, mágneses pálya fölött lebegő vonatot.
Az első maglev-szupervonat Tokiót és Nagoját köti majd össze, a pálya építése tavaly október végén kezdődött. A maglevszerelvénynek mindössze 40 percre lesz szüksége a 286 kilométeres távolság megtételére, miközben a jelenlegi sinkanzen szuperexpresszek "vicinálisnak" számítanak hozzájuk képest a maguk 88 perces menetidejével.
A maglevszerelvények 10 centiméterrel a vasúti sínek fölött lebegnek, így csak a levegővel való súrlódás korlátozza a sebességüket. A JR Central már a jövő héten el akarja érni a 600 kilométeres óránkénti csúcssebességet a kísérleti szerelvénnyel.