Nem hivatalos értesülésről van szó: az ügyben példátlan információbiztonsági rendszabályokat vezettek be, s a parlament szakbizottsága közbeszerzés alóli mentességet adott az ügylet nyélbe ütésére a kormánynak.
Mint ismert: ma már csak egyetlen használható, de rettentően elavult An–26-osa van a magyar államnak.
A lap úgy tudja, a kormány privát üzleti partnerség (PPP) konstrukció keretében tervezi a beszerzést és a gépek karbantartását-üzemeltetését, mert arra a honvédség önmagában nem alkalmas. Ebben informátoraik olyan cégek közreműködését tartották elképzelhetőnek, mint a kormányzattal több járatnyitás kapcsán is együttműködő Wizzair, a Budapesten is bázissal rendelkező Lufthansa Technik karbantartócég, illetve a Malév máig talpon maradt öröksége, a magyar állam tulajdonában lévő Aeroplex. Ez utóbbinak különösen jókor jöhet az új feladat, mert a fapadosok piacán bekövetkezett változások igencsak megviselték.
Mi több, közvetlen az érintettség: úgy tudjuk, a szóban forgó, legalább két darab Airbus a nemrég csődbe ment Air Berlin tulajdonát képezte, ennek kiesése nagy érvágást jelentett a magyar cégnek, amely a légitársaság gépeinek karbantartását is ellátta. Ezeket a mintegy 10 éves gépeket az Air Berlin a Eurowings légitársaságnak lízingelte, ilyen színekben repültek október 27-ig, amikor is tárolásra Ferihegyre kerültek. Ott voltak huzamosabb ideig az említett cégek hangárjainak előterén, bár egyikük jelenleg egy másik európai repülőtéren tartózkodik, ahol a „magyar állami légi járműhöz” tervezett új festését megkapja - olvasható a lapban.