Két közbeszerzési eljárás során mindösszesen 617 millió forint megbízáshoz jutnak hozzá Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának kommunikációs cégei. Az uniós közbeszerzési értesítő mai számából derül ki, hogy a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. alkotta konzorcium az állami tulajdonban levő Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. által kiírt, uniós pénzből is finanszírozott KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00037 és KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00038 számú projektek, valamint KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00040 számú projekt kommunikációs tevékenységét végezheti. Előbbi két tender csaknem 341 millió, utóbbi pedig 276 millió forintba fog kerülni.
A történet azért érdekes – a nyertes cégek politikai kötődésén túl –, mert a Lechner Tudásközpont éves beszámolói alapján eddig alig-alig költött kommunikációra. 2015-ben nyomdai költségként 23 millió, hirdetésre 1,5 millió, marketingre, reklámra, piackutatásra 864 ezer forintot számolt el. 2016-ban a nyomdai költség 13 millió, a hirdetési költség 5,5 millió, a marketingköltség pedig 600 ezer forint volt. Ezekhez a számokhoz képest ez a 617 millió forint meglehetősen borsosnak tűnik.
9,96 százalékos áremelkedés a másik fideszes cégénél
A másik fideszes hirdető nagyágyú, Balásy Gyula cégei is jól jártak. A Rogán Antal-féle propagandaminisztérium által felügyelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiírt közbeszerzés drágult meg laza 30 millió forinttal – ez ugyancsak az uniós értesítő mai számából derül ki. Az érintett állami cég itt a Magyar Turisztikai Ügynökség, amely 306 327 953 forintos téli belföldi kommunikációs kampányát drágította meg 336 827 953 forintra a Balásy-féle New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. alkotta konzorcium beleegyezésével. Az áremelkedés mértéke 9,96 százalék, vagyis épphogy elmarad attól a 10 százalékos küszöbtől, amely fölött már új közbeszerzési eljárást kellene kiírni.