A Fidesz célja a választás után: az RTL Klub és az Index megszerzése

Jöhet a finomhangolás.

A Heti Válasz hosszú elemzésben mutatja be a médiapiac jelenlegi helyzetét és a fideszes médiavásárlások eddigi mérlegét. A birodalomra szánt tízmilliárdok ellenére csak ott tudnak hatékonyan működni ezek a médiumok, ahol nem találkoznak versenytárssal. Így például a megyei újságok piacát uralják, de online már más a helyzet.

A lap forrásai szerint a kormánykommunikáció irányítói a bulvárban látják a jövőt, ebből következtetve azt írják, hogy Habony Árpád nagyjából tartalomfejlesztési igazgatói pozícióban irányítja a TV2, Origo, Bors, Ripost, Lokál tömböt.

Egy névtelen kormányzati forrás arról beszélt, hogy eddig csak „területfoglalás” zajlott, a „finomhangolás” a választás után kezdődhet.

Állítólag ezt mondta:

ki kell énekelnünk a németek kezéből az RTL Klubot. És az Index hírportál is túl sok vizet zavar.

Korábban Simicska Lajos beszélt arról, hogy Orbán Viktor már a 2014-es választási győzelem másnapján kijelentette: a Roszatom pénzéből akarja megvásárolni az RTL Klubot.

(fotó: Czeglédi Zsolt/MTI)