Burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt bírságolt az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (MNHH) Médiatanácsa, az RTL Klub szolgáltatójára 2,2 millió forintos bírságot szabott ki - közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
A grémium azért szabott ki bírságot az RTL Klub szolgáltatójára, mert az Életmódkalauz egy-egy vizsgált márciusi adásában a műsort támogató plasztikai intézet, gyorséttermi lánc és háztartási gépeket értékesítő vállalat, étrend-kiegészítőt forgalmazó cég termékeiről és szolgáltatásairól részletes információt nyújtott, ezzel azok megvásárlására, igénybevételére sarkallva a nézőket - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A TV2 szolgáltatójára 100 ezer forintos, a Hír TV és a Magyar ATV szolgáltatóira 50-50 ezer forintos bírságokat rótt ki a grémium, amiért a csatornákon az időjárás-jelentéseket támogató vállalatok szponzoráló üzenetei közvetlen vásárlásra való felhívást, illetve reklámértékű többletinformációt tartalmaztak, melyek közlése - burkolt reklámként - a szolgáltatások, illetve a termékek igénybevételére ösztönözhette a nézőket.
A Hír TV júniusban népszerűsített egy medencemárkát, a Magyar ATV és a TV2 pedig májusban egy arcmaszkokat árusító céget propagált ily módon.
Mint írták, az arcmaszkok népszerűsítése esetén megállapított bírság összegénél a testület méltányosan járt el, és elfogadta a médiaszolgáltatók védekezését, amely szerint a koronavírus-járvány idején a nézők tájékoztatása és az arcmaszkok beszerezhetőségének közlése közérdeket szolgált, azonban a törvényi előírások betartásától a testület ebben a körben sem tudott eltekinteni.
Az NMHH Médiatanácsa a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét - olvasható a közleményben.