Sas István reklámpszichológus, egyetemi tanár a Kreatívon írta meg véleményét a Kasszás Erzsi reklámról.
A szakértő szerint az emberbe van kódolva, hogy nagyon kíváncsi arra, amitől egyébként el kellene fordítania a fejét, hasonlóról lehet szó akkor is, mikor egy gyenge reklám tömegekre lesz hatással.
Sas szerint egyre nehezebb kitűnni a mai világban.
„A figyelemkeltés kutyagumit sem ér. Provokáció kell, extrémitás, polgárpukkasztás, meghökkentés! Hát tessék: itt van nekünk Kasszás Erzsi!”
A rossz reklám is reklám elvet pedig egyenesen marhaságnak tartja. Ez csak arra jó, hogy a hirdetők felmentsék magukat a normalitás követelménye alól.
A szakértő szerint az a legnagyobb probléma a Kasszás Erzsi reklámmal, hogy nem csak a CBA imázsa kenődik szét, hanem a reklámipar egészének megítélésére is negatív hatást gyakorol egy ilyen eset.
„Hiszen az ilyen „balhé” hozzáadódik a reklám általános presztízsvesztéséhez is.”
Később ki is fejtette, hogy mire vezethető vissza ez a következtetés.
„Erzsi! Azzal, hogy az emberek a valóban jópofa, kedves, vagy behízelgő reklámok helyett most egy ideig Téged látnak (és szidnak), azzal talán akaratodon kívül is tetézed a több forrásból táplált, egyre fékezhetetlenebb reklámellenességet! Mert mit lát a nép? Azt látja, hogy ez egy olyan műfaj, amihez elég idétlenkedni.”
Sas szerint a politikai átitatottság sem tesz jót a reklámiparnak.
„Az emberek azt érzékelik, hogy az óriásplakátok elvesztve eredeti küldetésüket, magukat kellető kívánatos holmik helyett ordító politikai indulatokkal szórják tele az utcákat. Azt tanulja a nép, hogy a reklámra csak úgy tekintsen, mint a médiáért való acsarkodás piszlicsáré mellékszereplőjére. Vagy megszolgált, dicső érdemek kifizetőhelyére. Vagy rosszalkodó cégek megbüntetésére alkalmas remek adófegyverre.”